Tuesday, December 21, 2010

Cerita-cerita lucu dari Sabah....

Aku membesar dengan cerita-cerita lucu ini. Mungkin ramai yang sudah mendengar sebelum ini tapi akan ku kongsi sahaja ya....

Cerita 1 : Si sumbing
Ada seorang pemuda yang sumbing yang bernama Umbing baru tiba di sebuah kampung bersama keluarganya. Maka, berkawanlah pemuda sumbing ini dengan seorang pemuda bernama Rem. Pada satu hari, Rem mengajak Umbing menaiki motor.
Rem : Umbing, aku mo race ni...kalau ada polis, bagi tau aku ah.
Umbing : Bah
(ngooooooong.....vroooooooom)
Umbing : Tagapik....tagapik tagapik (maksudnya kaki terkepit tetapi kerana sumbing sebutannya berbeza)
Rem : Bah aku kasi laju lagi ni...biar trafik nda dapat bubut aku (kejar).
Umbing menangis kerana sebenarnya kakinya terkepit sedangkan Rem ingatkan polis trafik mengejar)...tiba-tiba Rem terdengar 'pot...pot....pot...pot...pot....'. Rem memberhentikan motornya kerana takut tayarnya pancit, rupa-rupanya kerana terlalu laju mulut sumbing si Umbing akan mengeluarkan bunyi pot...pot...pot kerana terkena angin.

cerita ini agak panjang...sangat lucu jika bercerita secara life dengan gaya suara dan mimik muka...nanti sambung lagi ya...

1 comment:

  1. Siuk..walaupun cerita pendek sja..tpi lucu jg..HAHHHA

    ReplyDelete